Η οικογένεια έχει σαν κοιτίδα την περιοχή της Λειβαθούς από όπου προέρχονται οι περισσότεροι Κεφαλονίτες εφοπλιστές.
Η πρώτη αναφορά στο επίθετο αυτό γίνεται το 1752 στα αρχεία του Υγειονομείου Μάλτας,για ένα ταξίδι φρεγάτας από την Πάτρα στην Βαλέτα σε 15 μέρες.
Μέχρι τον 19ο αιώνα η δραστηριότητα των πλοιοκτητών περιορίζεται όπως είναι φυσικό λόγω Ενετοκρατίας στην διαδρομή Κεφαλονιά Κέρκυρα Βενετία.
Κατά τον 19ο αιώνα πλέον αλλάζει η περιοχή της εφοπλιστικής δραστηριότητας και μεταφέρεται στον Δούναβη και στην Μαύρη Θάλασσα.
Εκεί έχουμε και την εμφάνιση της εκχώρησης της μπαντιέρας!
Με άλλα λόγια οι Ιόνιοι πλοιοκτήτες έδιναν έναντι αμοιβής το δικαίωμα χρήσης της σημαίας του Ιονίου Κράτους και σε άλλους άσχετους καπετάνιους!
Την εποχή λοιπόν της αγγλικής κατοχής/προστασίας,οι Επτανήσιοι έφτιαξαν το λεγόμενο Ιόνιο Δίκτυο στις περιοχές αυτές με ανάπτυξη του εμπορίου σιτηρών και του εφοπλισμού χάριν της αγγλικής υπηκοότητας που είχαν.
Ξεκινάει λοιπόν η εποχή του ατμού,το ατμόπλοιο αρχίζει την λαμπρή πορεία του στην ναυτιλία.
Εμφανίζεται τότε ο λαμπρότερος εκπρόσωπος της οικογένειας,ο Νικόλαος Διον. Λυκιαρδόπουλος (1866-1963) που χρηματοδοτείται από τον θείο της συζύγου του,τον Αθανάσιο Βαλλιάνο.
Εχει γεννηθεί στις Κεραμειές και τελειώνει το Δημοτικό Σχολείο Μεταξάτων.Συνεχίζει στο Σχολαρχείο Πεσάδων.
Το 1917 πρωτοστατεί στην ίδρυση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,όπου και διατελεί πρόεδρος από το 1950 έως το 1960.
Διέθεσε τα πλοία του και στους δύο παγκόσμιους πολέμους για μεταφορές στους συμμάχους.
Υπήρξε ένας εκ των συνιδρυτών της Τράπεζας Πειραιώς.
Το 1924(1934;) είχε εκλεγεί γερουσιαστής.
Μετά του σεισμούς του 1953,ανήγειρε το Βρεφοκομείο Αργοστολίου και τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Κεραμειών.
βιβλιογραφία: '' οι ναυτικοί Κεγαλληνίας και Ιθάκης'' Νικ.Β.Μεταξάς
Δελής Αποστ. ''οικογένεια Λυκιαρδόπουλου'' Encyclopaedia of the Hellenic World, Black Sea
Η πρώτη αναφορά στο επίθετο αυτό γίνεται το 1752 στα αρχεία του Υγειονομείου Μάλτας,για ένα ταξίδι φρεγάτας από την Πάτρα στην Βαλέτα σε 15 μέρες.
Μέχρι τον 19ο αιώνα η δραστηριότητα των πλοιοκτητών περιορίζεται όπως είναι φυσικό λόγω Ενετοκρατίας στην διαδρομή Κεφαλονιά Κέρκυρα Βενετία.
Κατά τον 19ο αιώνα πλέον αλλάζει η περιοχή της εφοπλιστικής δραστηριότητας και μεταφέρεται στον Δούναβη και στην Μαύρη Θάλασσα.
Εκεί έχουμε και την εμφάνιση της εκχώρησης της μπαντιέρας!
Με άλλα λόγια οι Ιόνιοι πλοιοκτήτες έδιναν έναντι αμοιβής το δικαίωμα χρήσης της σημαίας του Ιονίου Κράτους και σε άλλους άσχετους καπετάνιους!
Την εποχή λοιπόν της αγγλικής κατοχής/προστασίας,οι Επτανήσιοι έφτιαξαν το λεγόμενο Ιόνιο Δίκτυο στις περιοχές αυτές με ανάπτυξη του εμπορίου σιτηρών και του εφοπλισμού χάριν της αγγλικής υπηκοότητας που είχαν.
Ξεκινάει λοιπόν η εποχή του ατμού,το ατμόπλοιο αρχίζει την λαμπρή πορεία του στην ναυτιλία.
Εμφανίζεται τότε ο λαμπρότερος εκπρόσωπος της οικογένειας,ο Νικόλαος Διον. Λυκιαρδόπουλος (1866-1963) που χρηματοδοτείται από τον θείο της συζύγου του,τον Αθανάσιο Βαλλιάνο.
Εχει γεννηθεί στις Κεραμειές και τελειώνει το Δημοτικό Σχολείο Μεταξάτων.Συνεχίζει στο Σχολαρχείο Πεσάδων.
Το 1917 πρωτοστατεί στην ίδρυση της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών,όπου και διατελεί πρόεδρος από το 1950 έως το 1960.
Διέθεσε τα πλοία του και στους δύο παγκόσμιους πολέμους για μεταφορές στους συμμάχους.
Υπήρξε ένας εκ των συνιδρυτών της Τράπεζας Πειραιώς.
Το 1924(1934;) είχε εκλεγεί γερουσιαστής.
Μετά του σεισμούς του 1953,ανήγειρε το Βρεφοκομείο Αργοστολίου και τον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Κεραμειών.
βιβλιογραφία: '' οι ναυτικοί Κεγαλληνίας και Ιθάκης'' Νικ.Β.Μεταξάς
Δελής Αποστ. ''οικογένεια Λυκιαρδόπουλου'' Encyclopaedia of the Hellenic World, Black Sea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου