Ο Άγιος Ιωάννης στον Εγκρεμνό είναι μικρός ναός μέσα σε σπήλαιο, που βρίσκεται σε απόκρημνο βράχο πάνω από το Καψάλι. Ο ναός σήμερα είναι αφιερωμένος στον Άγιο Ιωάννη τον Βαφτιστή.
Παλαιότερα υπήρχε και άλλος ναός αφιερωμένος στον Άγιο Ιωάννη τον θεολόγο,για τον οποίο πιστευόταν ότι στο σπήλαιο αυτό άρχισε τη συγγραφή της Αποκάλυψης πριν μεταβεί στην Πάτμο.
Ο Γάλλος περιηγητής Andre Grasset Saint Sauver(1789) αναφέρει ότι οι κάτοικοι των Κυθήρων μιλούν με εξαιρετική ευλάβεια για το σπήλαιο και τον ναϊσκο, γιατί πιστεύουν ότι εκεί άρχισε ο Ιωάννης να γράφει την Αποκάλυψη. Οι πληροφορίες αυτές επαναλαμβάνονται σε ανώνυμο κείμενο του 19ου αιώνα περί της μονής του Αγίου Ιωάννου στον Εγκρεμνό.
Στο εσωτερικό του σπηλαίου στάζει νερό από σταλακτίτες, το οποίο θεωρείται αγίασμα.
Στην είσοδο του κτιρίου, που βρίσκεται λίγο πριν το σπήλαιο, υπάρχει επιγραφή δυσανάγνωστη, που αναφέρεται στην οικοδόμηση και είναι του 1725.
Στα Χρονικά του ιερέως Δανιήλ Βαρυπάτη αναφέρεται άλλη επιγραφή σε εικόνα του ναού στην οποία συνυπάρχουν δύο χρονολογίες. Η πρώτη(368) πιστεύεται ότι είναι λανθασμένη και πιθανότατα λείπει το πρώτο της ψηφίο. Η δεύτερη είναι του 1770. Η εικόνα πάντως στην οποία βρίσκονταν σε αυτές οι επιγραφές δεν έχει επισημανθεί, οι δε αναφορές σε αυτήν είναι του 1891, οπότε είδε την εικόνα ο Δ. Βαρυπάτης .
Πηγή:Εμμ.Καλλίγερος - Συνοπτική ιστορία των Κυθήρων.
Παλαιότερα υπήρχε και άλλος ναός αφιερωμένος στον Άγιο Ιωάννη τον θεολόγο,για τον οποίο πιστευόταν ότι στο σπήλαιο αυτό άρχισε τη συγγραφή της Αποκάλυψης πριν μεταβεί στην Πάτμο.
Ο Γάλλος περιηγητής Andre Grasset Saint Sauver(1789) αναφέρει ότι οι κάτοικοι των Κυθήρων μιλούν με εξαιρετική ευλάβεια για το σπήλαιο και τον ναϊσκο, γιατί πιστεύουν ότι εκεί άρχισε ο Ιωάννης να γράφει την Αποκάλυψη. Οι πληροφορίες αυτές επαναλαμβάνονται σε ανώνυμο κείμενο του 19ου αιώνα περί της μονής του Αγίου Ιωάννου στον Εγκρεμνό.
Στο εσωτερικό του σπηλαίου στάζει νερό από σταλακτίτες, το οποίο θεωρείται αγίασμα.
Στην είσοδο του κτιρίου, που βρίσκεται λίγο πριν το σπήλαιο, υπάρχει επιγραφή δυσανάγνωστη, που αναφέρεται στην οικοδόμηση και είναι του 1725.
Στα Χρονικά του ιερέως Δανιήλ Βαρυπάτη αναφέρεται άλλη επιγραφή σε εικόνα του ναού στην οποία συνυπάρχουν δύο χρονολογίες. Η πρώτη(368) πιστεύεται ότι είναι λανθασμένη και πιθανότατα λείπει το πρώτο της ψηφίο. Η δεύτερη είναι του 1770. Η εικόνα πάντως στην οποία βρίσκονταν σε αυτές οι επιγραφές δεν έχει επισημανθεί, οι δε αναφορές σε αυτήν είναι του 1891, οπότε είδε την εικόνα ο Δ. Βαρυπάτης .
Πηγή:Εμμ.Καλλίγερος - Συνοπτική ιστορία των Κυθήρων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου