Διαβάζοντας το βιβλίο του Οδυσσέα-Κάρολου Κλήμη, ''Ιστορία νήσου Κέρκυρας'',στο κεφάλαιο για την βυζαντινή περίοδο,βλέπουμε ότι τα πράγματα δεν ήταν ιδανικά όπως θέλουν να μας τα παρουσιάζουν, θελημένα ή αθέλητα,κάποιοι ιστορικοί.
Εχουμε λοιπόν και λέμε:
Η κοινωνία απετελείτο από δύο κοινωνικές τάξεις στο διάστημα από το 395μ.Χ. έως το 1204μ.Χ.
Ησαν οι Δυνατοί και οι Πένητες.
Αυτά λοιπόν που διαδίδουν σκόπιμα οι εχθροί της Βενετικής Περιόδου είναι ψευδέστατα!
Υπήρχε από τους βυζαντινούς χρόνους ο κοινωνικός διαχωρισμός και μάλιστα όπως αναφέρει ο συγγραφέας,οι Δυνατοί επειδή όπως ισχυρίζονταν ήσαν οι εκπρόσωποι του Θεού στην γή,τα σπίτια τους ήσαν ιερά,δηλαδή Sacrum, το σαγράδο που λέμε σήμερα.
Γράφει για παράδειγμα ο Γασπαρινάτος στο βιβλίο του περί Βενετοκρατίας,ότι το φεουδαρχικό σύστημα,ήρθε ως εισαγόμενο με τους φράγκους και τους Ενετούς.
Παντελώς ψευδές! Προϋπήρχε,μπορεί να τελειοποιήθηκε επί των ημερών τους,όπως τελειοποιήθηκε άλλωστε και κάθε άλλη δομή.
Για την τάξη αυτή των βυζαντινών φεουδαρχών γράφει και το βιβλίο των Kazhdan-Eipstein
έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας 1997 Αθήνα,''Αλλαγές στον Βυζαντινό Πολιτισμό κατά τον 11ο και 12ο αιώνα''.
Πράγματι τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι.
Προσπάθειες περιορισμού των εξουσιών έγιναν επί Μακεδονικής Δυναστείας,αλλά απέτυχαν.
Εξ άλλου μην ξεχνάμε τις αναρίθμητες ''στάσεις'' επί Βυζαντίου με αμιγώς κοινωνικά
αιτήματα,λόγω της έντονης καταπίεσης της άρχουσας τάξεως.
Εχουμε λοιπόν και λέμε:
Η κοινωνία απετελείτο από δύο κοινωνικές τάξεις στο διάστημα από το 395μ.Χ. έως το 1204μ.Χ.
Ησαν οι Δυνατοί και οι Πένητες.
Αυτά λοιπόν που διαδίδουν σκόπιμα οι εχθροί της Βενετικής Περιόδου είναι ψευδέστατα!
Υπήρχε από τους βυζαντινούς χρόνους ο κοινωνικός διαχωρισμός και μάλιστα όπως αναφέρει ο συγγραφέας,οι Δυνατοί επειδή όπως ισχυρίζονταν ήσαν οι εκπρόσωποι του Θεού στην γή,τα σπίτια τους ήσαν ιερά,δηλαδή Sacrum, το σαγράδο που λέμε σήμερα.
Γράφει για παράδειγμα ο Γασπαρινάτος στο βιβλίο του περί Βενετοκρατίας,ότι το φεουδαρχικό σύστημα,ήρθε ως εισαγόμενο με τους φράγκους και τους Ενετούς.
Παντελώς ψευδές! Προϋπήρχε,μπορεί να τελειοποιήθηκε επί των ημερών τους,όπως τελειοποιήθηκε άλλωστε και κάθε άλλη δομή.
Για την τάξη αυτή των βυζαντινών φεουδαρχών γράφει και το βιβλίο των Kazhdan-Eipstein
έκδοση του Μορφωτικού Ιδρύματος της Εθνικής Τράπεζας 1997 Αθήνα,''Αλλαγές στον Βυζαντινό Πολιτισμό κατά τον 11ο και 12ο αιώνα''.
Πράγματι τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι.
Προσπάθειες περιορισμού των εξουσιών έγιναν επί Μακεδονικής Δυναστείας,αλλά απέτυχαν.
Εξ άλλου μην ξεχνάμε τις αναρίθμητες ''στάσεις'' επί Βυζαντίου με αμιγώς κοινωνικά
αιτήματα,λόγω της έντονης καταπίεσης της άρχουσας τάξεως.
Kazhdan A.
–
Eipstein A. W.,
Αλλαγές στο Βυζαντινό Πολιτισμό κατά τον 11
ο
και 12
ο
αιώνα
,
Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τράπεζας
,
Αθήνα 1997
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου